Det var länge sedan nu...

...Herre gud vad dagarna bara springer förbi. Har knappshaft tid att läsa mailen...

I Tisdags var jag och Miguelina i gamla lägenheten och packade ALLT ... vad mycket skräp man samlar på sig på ett par år! Det fanns även en hel del gamla kartonget med diverse papper och tidningar sedan mer än 2 år undan stoppade i garderoben så ni kan ju tänka er vilket kul och rent (läs skitigt) arbete det blev. men vi hade trotts att kul. Miguelina är en stjärna på att organisera och få saker ur händerna...jag är av det lite långsammare slaget...

Onsdag var "the day" Flytten! Undderbara Miguelina körde jag på morronen till nya lägenheten och hon var så duktig occh städade (lyx med städhjälp jag vet men så bor vi ju på DR...) och jag organiserade flytt lasset med 3 karlar och en last bil. Allt gick smärtfritt och inget gick sönder ttack och lov!!! Man vet ju aldrig med glas osv. men jo de höll bra...

Nu fattas bara att organisera och resna bland kartongerna, mycket ska slängas men det fanns inte tid för det innan flytteen så det blir nästa v. arbete..yiii eller nått...

Ska ävenn kolla vad som är fel med vattnet som inte har NÅTT tryck alls och elen...hmmm inga I-lands problem direkt men ja sånt hanskas vi med här i alla fall...vardags mat som det heter. man kan ju inte få allt serverat på silverfat heller...


Kommentarer
Postat av: farmor

Du har mycke saker säger du vad tror du vi har efter 50års äktenskap.Men vi har ju inte krångel med el o vatten som väl är.Allt blir bra för er det är jag övertygad om.

2009-04-04 @ 17:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0