Lycklig på skolkort, mindre risk för skillsmässa

En amerikansk undersökning visar att de som ser lyckliga ut på kort från barndommen löper mindre risk till skillsmässa än de som såg sura ut. De säger att det har med en positiv attityd till livet att göra.

Jag trorr att jag måste jobba lite hårdare på det där med positiv attityd och att le och vara glad på kort...kan man börja med det efter 20 eller är jag bränd?

Jag menar, om jag börjar le på kort nu och i alla fall försöker tycka att det är kul att få sin nuna förevigad med ett stort smile så kanske jag får mindre sannorlikhet till skilsmässa eller är vi som inte diggar att vara med på kort dödsdömda till ett liv av skilsmässor?

Jag ska i alla fall ta mig i kragen och le och vara glad på kort... man kan ju inte göra mer än försöka, vi lever ju i alla fall bara en gång...!

Läs artikeln HÄR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0