Ordnings regler i skolan

Jag kan halla med bada sidor i denna debatt vilket staller mig lite mitt i mellan...Visste ser jag possitift pa att larare och rektorer far storre inflytade och kan ta till atgarder mot storande elever, men samtidigt haller jag med om att man kanske inte borde porta dessa elever utan ge dem det stod de egentligen behover. sen jag kan inte ljuga om att jag tycker att foraldrarna till dessa elever borde ta ett storre ansvar och om de sjalva inte klarar av det be om hjapl for det e nog som S sager, ungdommar som blir utestangda stannar ute och faller latt in i daliga banor.

Sa vad tycker da lilla jag att vi borde gora? Jag tycker att man ska fa stanga av elever som inte skoter sig men bara bar det gatt sa langt och man inte ser nagon annan utvag. dock tycker jag att man borde satta dessa elever i en special grupp dock kan problemet med att samla dessa elever tillsammans alltid vara ett problem men oxa en hjalp. Dess elever behover ofta en actoritet att lita pa, manga larare saknar det och det bor darfor finnas speciella larare som har det dar lilla extra. Vuxna forebilder saknar ju hos vissa av dessa barn.

Foraldrar maste ta sitt ansvar. Det var trotts dem som satte barnen till varlden och som gav dem den forsta uppfostran. Det bor uppmarksammans tidigt och ett barn borjar "spara ur" sa att det kan rattas till. ju tidigare desto battre ocj enklare. man bor titta pa barnen hem miljo och vixna forebilder for att fa sig en uppfattning om vad barnet anser vara "normalt".

Jo och sjalvklart behover allt detta en massa pengar. pengar som inte finns. Men ge i alla fall laranra ratt att slanga ut eleverna for en dag, skriva hem till foraldrarna och flytta dem till en annan klassa eller skola. monster brytning kan ibland vara bra eller hur? Till alla foraldrar TA ANSVAR det ar era barn inte samhallets!!!


artikel 1 HAR!
artikel 2 HAR!



Kommentarer
Postat av: farmor

Det är inte lätt att få ordning i skolan det har varit så här i för många år.Ingen har riktigt tagit tag i skolans problem det har gått för långt varken elever eller lärare vet inte hur man ska klara ut situationen tro jag.

2009-04-15 @ 19:16:34
Postat av: Pappa

Håller med, men samtidigt kan man inte glömma mor och fars uppgift, kan inte vara lätt att vara lärare!!!! Jag skulle se att man fick flytta elever, självklart.Som att uppfostra hundar, om de inte begriper får de en reprimand, FY, och kanske smisk i stjärten, sen minns de. OK inte så i alla fall.......

2009-04-23 @ 04:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0