Vart är "ben-getar" snygga?

Nog trodde jag att vi hade lämnat skönhets tävlingarna bakom oss när vi steg över tröskeln till 2000-talet. Ändå kom det inte som en shock att vi fortfarande håller på med dem. På något plan hade jag trängt undan dom, av för mig självklara skäl, men nu poppar de upp osm gubben i lådan.

Efter disskusionerna om de smala modellerna på cat-walken och hur vida de har anorexi eller ej, trodde nog lilla blåögda jag att de inte var sååå smala längre, bara såå smala. Men efter denna artikeln blir jag lite fundersam på vad som egentligen har hänt sedan dess.

Visst kan jaag förstå de som säger att skönhets tävlingarna inte BARA handlar om yttre skönhet. Hallå det fattar ju vem som hällst att om dessa "blåsta blondiner" inte bara måste gå runt och le utan OXÅ svara på ett par frågor så måste de ju ha nått slags intelek...eller? Fast sen finns det ju nått som heter inlärda fraser oxå...tänkte inte på det.

Vidare funderar jag på hur en benget som denna donna just är i mina ögon kan ses som skönhets drottning av andra. Vart är hon vacker någon stans? Har vi sett detta beteende hos tex. djuruppfödare? Nix, om ut ställare av djur skulle gå efter dessa normer skulle de bli anklagade, med all rätt, för djurplågeri, ev. misshadel.

Dock är det OK för Managers att ha så smala modeller och skönhets donnor att om det kommer en liten vind  pust så blåser de omkull och bryker antagligen en arm eller två.

Jag frågar mig åter vart dessa kvinnor är vackra. Själv tycker jag om slanka, jo vars men med former. som det så fint heter. En människa med normala former, 2 armar, 2 ben, 1 huvud osv. ett lager hull för figurens skull, och hälsans! Ett gott skratt och INTELLIGENS! "I min familj har vi blivit lärda att äktenskaper ska äga rum mellan en kvinna och en man" (fri översättning) Kallar jag inte intelligens...

Läs artikeln Här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0