Abort

Jag tycker att det är bra att man i Sverige får göar abort fram tills v. 18 oavsett skäl. För vem har rätt att säga till mig om jag har "rätt" att göra abort eller inte? Vad är det som gör mina skäl mindre vicktiga än andra och vem ska få leka Gud om dem?

Ja ja, jag tycker inte att det är rätt att göra abort bara för att det är en flicka och inte en pojke men tycker inte att EN persons handlingar ska förstöra för så många andra. Varför ska vi pga. En person bli ifrågasatta fostervattensprov, könsbestämning och abort? Jag är för fri abort, men nej det är inget preventil medel men "en olycka händer så lätt" och jag ska  tala om för er att om jag blev gravid NU trotts p-piller så skulle jag göra abort. Varför? För att jag inte är förbered på barn nu, och för att vi är 2!! om beslutet. Hör och häpna!

Det föll just in en tanke i huvet att tänk om det inte var kvinnan i första hand som inte ville ha en flicka utan mannen? Har ni funderat på det? Nej tänkte vell inte det...men men

Läs artikeln HÄR!


Kommentarer
Postat av: Denise

Sv: Hmm.. nej jag tror inte det men ska jag allt testa nästa gång jag är ute och handlar! :D

2009-03-17 @ 23:15:51
URL: http://denisegk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0