Åldersskillnader

   Har precis läst en underlig artickel på Aftonbladet.se Den handlar om den på gående disskutionen om åldersskilnader. Denna var dock en skildring från en tjej på 20 som haft en 22 år äldre pojkvän. Det skrivs oxå i artikeln att hon har en blogg och det framgår nästan (i alla fall fattade jag det som det) att hon skrev i den med typ samma tema...i alla fall nån gång ibland. Men när jag gick dit fick jag en liten fin chock. Bloggen ser ju ut som vilken Mode&Skönhets blogg som hellst men bruden har lyckats med lite gratis reklam på en av sveriges störat tidningar!!! Det ni, svårt att slå kan jag tro!

   Jag gillade dock artikeln i sig. Den skildrar som sagt vad omvärlden tyckte och tänkte om deras relation och åldersskilnad. Alla får ju ha sin egen åsikt det ska jag inte ta ifrån någon men ibland kan jag fundera påå hur relevanta de kan varaa för mig som person.

   Jag är själv 22 år och GIFT med en 22 år äldre man som från 2 tidigare förhållanden har 3 barn. Så ni kan ju själva förstå att just detta ämne är lite intressant för just mig. Jag förstår att folk tycker att det är konstigt! det kanskee till och med SER konstigt ut men det är det inte. Vi gör dem mäst vanliga och ovanliga saker precis som alla andra par gör. Vi går ut och dansar, äter middagar, städar, tvättar, pratar, sover osv. osv.

   Vi har dock en upplätande omständighet, jag är ulandssvensk boende på Dominikanska Republiken sedan 3 år och han är Dominikan. Vi bor alltså i ett Latinskt land med alla + och - som det ger oss. Men på just den punkten om ålder är det ett +. Eftersom jag talar om ett vanligt hälsosamt förhållande kan jag tycka att det är just ett + att bo här, för jag vet, jag är blind eller dum. Här händer mycket saker och många gubbar har unga flickor vid sin sida men det är inte ett förhållande de har...

   Kanske att vi alla bara skulle ta och strunta i vad alla andra gör, säger och tycker och leva för oss själva och våra verderingar. om jag är lycklig kan vell du vara lycklig för min skull?? Jag ska helt klart vara lycklig för din skull!


Kommentarer
Postat av: Mia-Pia

Tack så mycket! Jag vet men dom kallar det för niornas bal men det står dock coctailklänning på affischen! :)

2009-03-24 @ 21:55:32
URL: http://xmariias.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag måste ju vara ärlig och erkänna att jag till en början fick "ojdå, 22 år äldre. skulle ju kunna vara hennes pappa"-reaktionen. Är nog inte helt ovanligt... Men å andra sidan - Åldern är ju bara en siffra och jag känner många som har både 10 och 20 år emellan sig och det fungerar alldeles utmärkt. Jag är helt klart lycklig för din skull! =)

2009-03-24 @ 22:48:06
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ja... Jag tycker oxå att alla har ansvar över siuna bloggar. Men Blogg.se kan ju underlätta genom att informera (: Sjäv har jag bra koll eftersom jag har som regel att aldrig använda andras bilder ^^, Försöker ta egna eller istället länka till en bild istället för att lägga upp den! ang ditt inlägg så är min pojkvän 12 år äldre än mig... Kan förstå att du har fått höra mycket om era åldersskillnader!! Har fått många kommentarer med men det gick över rätt fort (:

2009-03-25 @ 10:41:13
URL: http://shoulderson.blogg.se/
Postat av: farmor

Jag är lycklig för din skull.

2009-03-25 @ 12:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0