Att vara ungdom

   Ja vad definerar iegntligen ett "normalt" liv för en ungdom säg att du går 3an på gymnasiet. Ja det beror ju lite på vart du bor oxå...Jag menar omm du, som jag kommerfrån en liten stad med bara 14000 invånare så ser livet lite annourlunda ut mot dem  som är uppvuxna på tex. Kungsholmen (sthlm funkar det oxå).

   Ok, så jag har redan gått ut gymnasiet så jag har liksom passerad  det stadiet men för er som går där kan det ju vara ide att tänka på att utbildning (jo det är sant gymnasiet är en utbildning) är ett jätte + när man väl kommer ut i stora livet. ÅÅÅ men varför kan jag inte få vara stor redan nu? Dörför att du bara är ett BARN!!! upp till 18 är du ett BARN! varesig du vill det eller inte. (Hårt slag mot dem som vill vara 30 när de bara är 18 jag vet) Men det roliga i det hele är liksom att dte är SANT!

   Det finns tydligen människor som vill göra allt på en gång men det går liskom inte. Du har inte tid med det! Det är inte meningen att ungdomar som går på gymnasiet ska arbeta. Extra arbete i all ära vem vill inte ha det men ett heltids jobb är liksom skolan!!

   Men vem är jag att säga hur vanliga unga ska leva sina liv? Nej ingen, jag vet det. men det tåls att tänka på. Använt tiden ni har i skolan till någe vettigt! Planera eran framtid och skaffa er kunskap innom ämnet innan ni ger er ut och tror att nu kan allt...det kan ni inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0