Onödiga Nödvändigheter

   I förr  går var jag själv i affären och skulle inhandla några små saker till skafferiet. Men som vanligt när jag får tillfälle hittar jag på en hel del andra saker som vi ev. Skulle kunna ha användning för. Nå ja, denna dag blev deet en användningsbar sak extra jag fick med mig. Det blev en t-tröja som gär reklam för Samana. Den har recept på friterad fisk, ris med cocos och lite annat smått och gått.

 

   Idag väntade jag på att Tony skulle komma ut från ett möte i storstan. Jag preomenerade runt i ett litet centrum i 10 min innan jag såg att på andra sidan gatan fanns en butik vid namn ”Party, Party”. Där gick jag omkring i säkert 30 min och drömde om att arrangera ett barn kalas. Där fanns ALLT du kan tänkas behöva, godis påsarna, flaggorna, plast dukar, tallrikar, servetter, balonger...och allt organiserat i kategorier, ”Hello Kitty”, ”Pirater”, ”Hulken”, ”Hanna Montana”, ”The Cars” osv.

 

   Ut kom jag med 2 skatt kistor i guld som jag prydde med lite olika klistermärken med pirater. I lade jag lite guld mynt, inte ätbara och en ”ring pop” (klubba). Det blev en super hit när vi kom till barnen. Och det var ju inget svårt att göra heller!

 

// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0