Sambos och skilsmässa

Kris i hemmet men det går över, inte av sig själft utan genom att arbete med det!

   Jag skulle vilja prata med någon som tycker att de har "BEVIS" på att barn med skilda föräldrar växer upp och blir annorlunda. Varför skulle de bli annorunda för? Barn med skilda föräldrar betyder inte nödvändigts vis, bidrag, dumma extra föräldrar, bråk och nycklar. Det kan lika gärna betyda en mer harmonisk tillvaro för barnen OCH föräldrarna.

   Skulle du vilja leva i ett förhållande utan kärlek och där varje liten sak blir en disskution? Nej tänkte vell inte det. Om vi dessutom lägger på att det finns, säj 2 barn med i bilden vilket innbär, dagis, skola, aktiviteter, middagar osv. Blir det ju knappast enklare? barn känner av stämningar precis som vuxna gör och det kan knappast vara bra för ett barn att leva med den stämingen hemma.

   Om vi tittar på den andra sidan när föräldrarna facktiskt skiljer sog och tar sitt ansvar! För gud ja det är ett ansvar de har mot sina barn att  inte sätta dem emellan på något sätt. Om båda tar sitt ansvar och drar sitt strå till stacken ja då behöver inte en skilsmässa vara annat än 2 lyckliga vuxa som har barn tillsammans men som inte lever ihop. Det behöver inte vara så krongligt. Men allt hänger på hur de vuxna i förhållandet klarar av att förhålla sig till varandra, barnen och de runtomkring.

   Varför ska vi krongla till livet för oss hela tiden? Om vi bara kunde vara ärliga mot oss själva och andra skulle vi leva ett bättre liv med mindre missförstond och mer glädje.

Läs HÄR!


Kommentarer
Postat av: farmor

Bättre barnbarn än er två tror jag inte finns även fast ni är skillsmässobarn.

2009-03-30 @ 17:51:45
Postat av: Carin H

Jag håller med, mina föräldrar har inte bott ihop så länge jag kan minnas och jag har verkligen inte tagit skada av det. Kan inte tänka mig dem tillsammans, förstår inte vad de såg hos varandra =)



Tänkte tipsa om att jag tävlar ut en bloggdesign på min blogg (http://www.carinh.se/2009/03/tavling-vinn-en-bloggdesign/).

2009-03-30 @ 20:09:56
URL: http://www.carinh.se
Postat av: Nötterna

Mina föräldrar har bott skilda då länge jag kan minnas. Visst ibland kan det kännas lite trist, men vad ska man gör åt saken lixom?

2009-03-30 @ 20:49:14
URL: http://notterna.blogg.se/
Postat av: Susan

Hejhej

fin blogg ska vi prenumenera på varrandras? :)

Bara om du vill alltså hehe..

2009-04-02 @ 21:23:43
URL: http://susanss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0