Tillbaka efter helgens bravader

Ja nu är jag äntligen tillbaka framför min lilla super dator igen. Helgen blev späckad av aktiviteter och det fanns helt enkelt ingen tid för lilla bloggen.

Det var ju seglings tävling i söndags och där kom vi, efter mycket slit och jobb, på en 3dje plats. Det var bara minuters skilnad mellan de 3 första båtarn. väldigt lite efter 4h segling...kul hade vi och ont i hela kroppen har jag efter att som enda besättnings medlem, förutom kaptenen, slitit och alla segelo och tampar.

igår blev det till att organisera båten, tvätta och äka in till staden och handla med  lite amerikaner. Det var kul, alltid  intressant att se om jag vet vart jag ska och hur jag kommer dig men det gick efter lite felkörningar och olagliga svängar ganska bra. Vi blev stoppade av polisen...haha men nej de är inte som polisen i sverige tack och lov! så vad gjorde vi då?

poliser i detta land pratar BARA spanska. det är inget fel på min spanska men det finns ingen anledning att visa upp den för en polis som bara vill få lite pengar i fickan så vi kör på den dumma amerikanska varianter "I dont e spiking e spanish" och ser dumma ut...haha

Polisen: (på spanska) Ni gjorde en oliaglig sväng här i korsningen)
Vi: (på dålig spanska) eee vi pratar inte spanska
Polisen (på spanska) Man får inte göra så där det är olagligt!
Vi: (på spanska/engelska) Vi förstår inte, pratar inte spanska
Polisen (på spanska) Åk bara, ÅK!
Vi: (på engelska) Vad vi fattar inte!
Polisen: (på spanska) ÅK!!! viftar med armarna
Vi: åker och lägger oss dubbelvikta av skratt allaa fyra!

Kommentarer
Postat av: farmor

Det är fult att ljuga Lisa! för poliser!

2009-03-25 @ 12:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0