Trafficking

   Vet ni att jag haade facktiskt högre tankar om den svenska polisen, myndigheten och färjorna osm går till och från Sverige...Jag trodde att deta bar var något somm skedde bakom stängda dörrar där inga utomstående kunde se och där hallikar och horor kan härga fritt. Har jag sett för mycket kriminalare och läst för många böcker som skildrar just det? Ja jag tror facktiskt det.

   Varje gång jag hör om sådan här blir jag upprörd. Jag vill aggera, vill skrika och göra mig hörd men det är som att skrika i vacuum. Det låter inte alls, bara döds tyst. Vad ska man göra då? och vad kan vi göra? Vi vanliga medborgare är ju inte polisen men kanske att det inte är rätt att lägga allt på dem heller. Om vi inte rapporterar...men så klart att de borde aggera OM och NÄR vi rapporterar.

   Tycker även att det är tragiskt att människohandeln ligger på 3dje plats i den krimminella världen men att straffet för handeln inte är i närheten med straffen för narkotika och vapen. Vet inte vad det kan komma sig av. För mig är det en större synd att frihetsberöva en människa än ett vapen. Tvinga en människa till sex är bra mycket värre än att värma upp lite droger. vapen och droger har inga känslor. De blir inte förstörda för rästen av sina liv. Ett vapen som skutit en oskyldig blir inte ett sämre vapen för det, bara använt.

En använd människa mister en bit av sitt liv, och hon mister det
om och om och om och om igen
och igen och igen

Lär artikeln HÄR!


Kommentarer
Postat av: Maria

Tackar tackar :)

Det är en sjuk värld vi lever i.

Droger och vapen är ingenting i jämförelse till ett liv i fångenskap och våldtäkter.

2009-03-17 @ 19:18:21
URL: http://wedinmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0