Underhåll, för vad?

   Sedan när måste mannen ge underhåll till en kvinna om de skiljs? Varför skulle han? och varför skulle någon människa med sinnesnärvaro och stolthet i kroppen vilja bli omhändertagen som ett litet barn?

   "Feminist ja vist" låter ganska bra just för detta men ändå inte. för jag tycker inte att det handlar om feminism. svarare om att växa upp som människa. och jo jag vet att det finns många kvinnor som lever på bidrag från sina föredetta makar men det gör det inte rätt för det. Ska de betala för barnen, ja visst för de ju det BARN! Men en kvinna är en vuxen mönniska med egenansvar för sitt liv. Ingen annan bör ha ansvaret för om en fullt frisk människa på tex. 45 år, Vi är chefer över våra egna liv och måste därav ta ansvar för oss oxå!

Vet jag inte att det finns typ hemma fruar? Jo då, men kalla mig gammalmodig eller dum kanske men det är OK att vara hemma fru. För er som inte tycker det, fine jag ska int ebråka om det men det är ett jobb att vara hemma och ta hand om ungar, städa och sköta ett hushåll. Och Ja det kan till och med vara ok att vara lyxhustru och innte göra så mycket alls men då är ditt ansvar att alltid vara fin och bedårade vid din mans sida. Men när ni skiljer er, tack och hej dax att hitta ett jobb eller en ny make att klänga på!

Läs artikelln HÄR!


Kommentarer
Postat av: Anonym

men gud så härligt:)

2009-03-24 @ 14:47:10
URL: http://KarinOlofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0